Дистанційне навчання Мистетцтво 8-9 класи

Мистецтво  9 клас 15.02.24  Записуємо в зошит!!!
Тема:СТИЛІ І ТЕЧІЇ КІНОМИСТЕЦТВА

Мистецька скарбничка

Мейнстрим — високобюджетні й успішні прокатні фільми.

Постер — художньо оформлений плакат, який використовують з рекламними і декоративними цілями, найчастіше із зображенням актора, музиканта тощо.

Римейк (від англ. «переробка») — фільм будь-якого жанру, в основу якого покладено фільм, знятий раніше; нова версія виданого твору: пісні, відеогри тощо.

Сиквел (англ. sequel — продовжую) — фільм або літературний твір, що за сюжетом є продовженням попереднього твору.

Трейлер — невеликий відеоролик, який складається з коротких і зазвичай най видовищних фрагментів фільму, який анонсують або рекламують.

Доброго дня. Передивіться відеоуроки! 




Практична діяльність. Уяви себе кіно художником . Придумай концепт персонажа для фентезі. або кіноплакат до улюбленого фільму. Намалюй ескіз або створи комп’ютерний образ
Домашнє завдання : опрацювати підручник ст.124-133,зробити конспект в зошит.


Мистецтво  8 клас 15.02.24  Записуємо в зошит!!!
Тема: Українське Бароко.
Українське бароко Українське або Козацьке бароко – назва мистецького стилю, що був поширений на українських землях Війська Запорозького у ХYІІ – ХYІІІ ст. Виник унаслідок поєднання місцевих архітектурних традицій та європейського бароко.
    Українське Козацьке бароко розвивалось під впливом норм естетики, з одного боку – європейського бароко, з другого – народного. Разом з тим воно є ланкою в розвитку загальноєвропейської культури, становлячи одну з національних шкіл цього великого художнього стилю.
Мистецька скарбничка ст.113 переписати в зошит також !!!

Доброго дня. Передивіться відеоуроки! 







Домашнє завдання : опрацювати підручник ст.104-112.,виконайте 1варіант ст.112 в зошит.



Мистецтво  8 клас 17.10 .22. Записуємо в зошит!!!
Тема: Культура Київської держави
Передивіться відеоурок!

Практичне заняття: виконайте один із варіантів!

Варіант 1. Виконай замальовки візантійського орнаменту. Поміркуй і запропонуй, як його можна використати в дизайні сучасного одягу та аксесуарів (графітні і кольорові олівці, фломастери).

Варіант 2. Створи ескіз мозаїки (квіти, птахи тощо) у візантійському стилі для оформлення інтер'єру (кольоровий папір, різнофактурні матеріали, пластилін). Роздивись фрагмент мозаїки з базиліки Сан-Вітале (м. Равенна, Італія).

Варіант 3. Колективна робота. Намалюйте ілюстрації до «Слова о полку Ігоревім». Організуйте виставку виконаних малюнків, розмістіть їх в експозиції виставки відповідно до сюжету (графітні, кольорові олівці, гелева ручка). Роздивіться гравюри В. Фаворського та В. Лопати до «Слова о полку Ігоревім».

Мистецька скарбничка( запишіть в зошит)

А капела (від лат. «каплиця») — хоровий спів без інструментального супроводу.

Ікона (від грец. «зображення») — живописне, мозаїчне або рельєфне зображення Бога, святих, біблійних сюжетів; предмет ритуалу, призначений для поклоніння.

Кувикли (кувички, кугикли) — багатоствольний духовий інструмент, подібний до флейти Пана.

Літургія (з грец. «всенародна справа, служіння») — найважливіша церковна відправа у православній християнській церкві, аналогічна католицькій і протестантській месі.

Накри — стародавні парні барабани, які нагадують подвійні литаври.

Неф (від фр. «корабель») — приміщення у вигляді галереї, відокремлене від інших рядом арок або колон.

Тулумбас — давньоруський ударний інструмент, великий військовий барабан.

Домашнє завдання: опрацювати підручник ст.36-45,підготуватися до тестів, повторити I розділ.

Дайте відповіді на запитання:

  • 1. Назвіть ознаки візантійського стилю в архітектурі та монументальному живописі.
  • 2. Поясніть термін «синтез мистецтв» на прикладі двох шедеврів — соборів Св. Софії в Стамбулі та Києві. Які види мистецтв у них поєднано?
  • 3. Розкажіть про особливості церковної музики Візантії та Київської держави.
  • 4. Які музичні інструменти існували в часи Русі-України?
  • Фотозвіт виконананої роботи чекаю у вайбер!!!!!
    Гарного дня.
Мистецтво  9 клас 17.10 .22. Записуємо в зошит!!!
Тема:Авангард: кубізм,футуризм.кубофутуризм.
Передивіться відеоурок!


Натискайте на тему ,переходьте та працюйте!
Виконайте вправу
Домашнє завдання: опрацювати підручник ст.52-61, зробити конспект в зошит!Мистецька скарбничка переписати!

Фотозвіт виконананої роботи чекаю у вайбер!!!!!
Гарного дня.

Мистецтво  8клас 03.10 .22. Записуємо в зошит!!!
Тема: Мистецтво Скіфії
                                      Передивіться відеоурок!!!
Створи ілюстрацію до пісні «Ольвія» у вигляді колажу із зображенням фрагментів античних споруд на тлі морського пейзажу (графітні олівці; кольоровий папір, різнофактурні матеріали) , виконати завдання в зошиті!
Фотозвіт виконаної роботи чекаю у вайбер!!!!!
Гарного дня.

Мистецтво  8клас 26.09.22. Записуємо в зошит!!!
Тема: Пам'ятки мистецтва Північного Причорномор'я та Скіфії
Опрацюйте матеріал.

Увесь світ захоплюється скарбами південноукраїнських степових «пірамід», сповнених загадок стародавньої цивілізації — Скіфського царства.

Хто ж такі скіфи? Упродовж століть ці войовничі кочові племена, які прийшли з Азії, панували на просторах нашої країни. Столицею скіфської держави був Неаполь Скіфський (розташований на околиці сучасного м. Сімферополя).

Майже одночасно зі скіфами в Північному Причорномор'ї з'явилися колонізатори з Греції (з VІ ст. до н. е.). Вони засновували на узбережжі Чорного та Азовського морів поліси, а саме: Ольвію (на Бузькому лимані, Миколаївська обл.), Тіру (нині м. Білгород-Дністровський), Херсонес (на території сучасного м. Севастополя), Пантікапей (нині м. Керч). Колонії швидко розвивалися і ставали носіями культури Еллади в нашому краї.

Скіфи налагодили з греками-переселенцями продуктивне творче партнерство, у результаті якого виникло оригінальне поєднання витонченої античної майстерності й неповторного колориту культури давніх кочовиків. Отже, скіфська культура формувалася на перехресті Заходу і Сходу. Про високорозвинену цивілізацію скіфів згадував історик античності Геродот. Збереглися залишки архітектурних споруд, кам'яні статуї воїнів, які в народі прозвали «скіфськими бабами», зброя та обладунки, посуд, золоті ювелірні вироби.

Нікопольська срібна амфора

Скіфи вважали, що золото має магічні властивості, тому предмети із цього металу слугували оберегами. Головні убори, пояси, одяг, взуття скіфи прикрашали пластинками-аплікаціями із золота. На них надзвичайно реалістично зображені тварини: коні, олені, лосі, гірські козли, пантери тощо. Фантазія митців яскраво виявилася в анімалістичних образах крилатих левів, грифонів з орлиними головами, сирен, сфінксів та інших міфологічних істот. Такі стилізовані вироби — взірці так званого скіфського «звіриного стилю». Оригінальні зображення виконували в техніці невисокого рельєфу за допомогою лиття, кування, тиснення, карбування. У багатофігурних композиціях також можна спостерігати сюжети з життя скіфів (полювання, повсякденна праця, епізоди битв, ритуали).

Зразки «скіфського золотарства»: гребінь із кургану Солоха (Запорізька обл.); перстень із Тіри; пластина із зображенням оленя

Які образи й сюжети зображено? Зверніть увагу на художні й технічні особливості виробів, виразність постатей людей, поз і рухів тварин.

З історії шедевра

До шедеврів скіфського ювелірного мистецтва світового значення належить золота пектораль із кургану «Товста Могила» (Дніпропетровська обл.). Форма цієї нашийної прикраси скіфського царя нагадує серп. Вага виробу становить 1140 г, а діаметр — понад 30 см.

Композиція пекторалі складається з трьох ярусів, два з яких сюжетні, розділені орнаментальною середньою частиною з рослинними мотивами. Унизу зображено динамічну сцену боротьби міфологічних і реальних звірів. Угорі — побутові сцени з життя скіфів за участі домашніх тварин. Одна з версій-інтерпретацій трактує пектораль як візуальне відображення скіфської легенди про золоте руно та двох братів, які вирушили на його пошуки.

Ювелір, який виготовляв пектораль, досяг художньої виразності, використовуючи різні технічні прийоми: лиття, гравірування, паяння, інкрустацію.

Роздивіться пектораль. Як митці передають пози й рухи людей, тварин? Які мотиви застосовано в орнаментальній частині композиції?

Разом зі скіфською культурою в містах Північного Причорномор'я інтенсивно розвивалося античне мистецтво, широкого вжитку набули вироби, привезені з метрополії. Сформувався своєрідний елліно-скіфський стиль, у якому поєдналися традиції степовиків і греко-римлян.

Архітектура Причорномор'я — храми, театри, будинки — не збереглися в первісному вигляді, лише їхні рештки. Про високий рівень розвитку античного мистецтва свідчать вишукані мозаїки Херсонеса, Ольвії, які прикрашали архітектурні споруди й вулиці полісів.

Херсонес, м. Севастополь

Твори монументального живопису місцевих художників, які прикрашали будинки, склепи й саркофаги заможних громадян, мають цікаву композицію, кольорову гаму, вражають реалістичністю міфологічних образів. Митці з Пантікапея, засвоюючи античні художні традиції, надавали розписам регіональних ознак.

Голова Богині Деметри (розпис зі склепу з Пантікапея)

Майстерня художника (розпис на саркофагу з Пантікапея)

Які особливості портрета Деметри? Опишіть інтер'єр майстерні художника.

Пригадайте шедеври античної скульптури. Із чого їх виготовляли?

Скульптуру спочатку імпортували до міст-колоній переважно з метрополії. Під час розкопок стародавніх причорноморських поселень було знайдено постаменти з написами богів із різних куточків античного світу. Грецька скульптура втілювала ідеали краси досконалої людини. Статуї з вапняку, мармуру, бронзи прикрашали площі й вулиці полісів. Творчість місцевих митців представлена здебільшого в рельєфі й дрібній пластиці. Статуетки з коштовних металів і дерева були окрасою інтер'єрів храмів, жител заможних мешканців.

Портрет понтійського царя Мітрідата VI Євпатора

Мармурова голова богині з Пантікапея

Керамічна ваза з Ольвії

Про вплив еллінізму в декоративному мистецтві свідчать форми й оздоблення керамічного та срібного посуду (амфор, ваз) із вишуканими візерунками. Дерев'яні саркофаги прикрашали різьбленням, інкрустаціями.

Ювелірне мистецтво Північного Причорномор'я привертає особливу увагу майстерністю, оригінальністю, технічною віртуозністю. Форми та види виробів грецьких ювелірів були надзвичайно різноманітними. Жінки носили намисто, персні, браслети, сережки різних типів, головні прикраси (вінки, діадеми, гребні для волосся). Поширені способи виготовлення — кування з цільного шматка золота або срібла, у декорі — різьблення й гравірування. Деякі деталі, виконані в мікротехніці, можна побачити тільки через лінзу.

Античні золоті прикраси: перстень, сережки, підвіска із зображенням Афіни

Браслети з Ольвії

Схарактеризуйте майстерність зразків ювелірного мистецтва.

Пантікапейські й ольвійські монети містять додаткові уявлення про візуальне і музичне мистецтво періоду античності. На лицьовому боці карбували голови богів і царів, міфічних персонажів (Медузу, Пана у вінку, грифона зі списом у зубах), звірів (лева, оленя), з іншого боку — музичні інструменти, зазвичай ліру.

Монети з Пантікапея та Ольвії

Безумовно, мистецтво Північного Причорномор'я, насамперед Ольвії, Боспору, було знайоме нашим пращурам — праслов'янським племенам, які населяли береги Дніпра, відомого за часів античності як Борисфен. Стиль антично-скіфського періоду знайшов закономірне продовження в образотворчому і декоративно-ужитковому мистецтві слов'ян. На думку деяких дослідників, античний і скіфський впливи ми відчуваємо не тільки в мистецтві, а й навіть в українському костюмі, якому притаманне багатство декору.

Назвіть основні музичні інструменти, поширені у Стародавній Греції. Який із них став символом мистецтва? Поясніть чому.

Відколи заснували колонії на півдні сучасної України, активно розвивалося театральне і музичне мистецтво. Вважали, що музика і театр сприяють гармонійному розвитку людини, її шляхетності. На вистави й агони, що відбувалися в Херсонесі, збиралося понад три тисячі вільних громадян! Теракотові статуетки акторів і маски віднайдені в Боспорі.

Античний амфітеатр у Херсонесі, м. Севастополь

Про музичне мистецтво скіфів і греків-переселенців Причорномор'я свідчать знахідки інструментів, їхнє зображення на виробах ужиткового мистецтва. З-поміж них: струнні (ліра, кіфара, трикутна арфа), духові (сірінга, авлос). Так, малюнок на ольвійському кратері з двома кіфаристками віднайдено на острові Березань (Миколаївської обл.). З Ольвії походить і теракота Атіса із сірінгою в руках. Фігурки сирен (птахів із жіночими головами) з лірами в руках, що символізували солодкоголосий спів, підвішували на прикрасах. На скіфській золотій пластині, знайденій біля с. Сахнівка, що на Київщині, можна побачити бороданя, який грає на струнному інструменті, подібному до грецької ліри. Єдине зображення органа в Північному Причорномор'ї збереглося на розписі боспорського саркофага.

Атіс із сірінгою

У степових курганах знайдено барабани й бубни з металевими дзвіночками, тимпани, брязкальця, що відрізняються за формами й розмірами. З-поміж археологічних знахідок є своєрідні тризубці, які використовували для освячення речей і житла під час обрядових дій. На кінцях зубців цього шумового інструмента розташовані пташки, що тримають у дзьобиках кільця із дзвіночками.

Кіфаристки

Неповторний характер життя, культури й мистецтва скіфів стимулював уяву митців. За мотивами історії давнього народу виникла «Скіфська сюїта» Сергія Прокоф'єва — своєрідна оркестрова фреска. Твір належить до програмної музики, але зміст чотирьох частин досить умовний. Перша і друга частини сюїти передають войовничу стихію кочівників. Тут панує могутнє звучання мідних духових інструментів. Третя частина — ліричний ноктюрн, сповнений спокою і чарівності, витонченого колориту нічної природи, яка ніби заспокоїлась після вирування пристрастей. У фінальній частині звучання оркестру «малює» монументальну картину величної ходи, що захоплює дух вольовими ритмами й бурхливим звуковим потоком. Оркестровими барвами композитор створює образ сліпучого променистого сонця, якому поклонялися скіфи.

С. Прокоф'єв. «Скіфська сюїта» для симфонічного оркестру.

Пригадайте особливості форми сюїти на прикладах прослуханих раніше музичних творів.

Поясніть, яка роль контрасту, динамічного розвитку в «Скіфській сюїті». Як композитор застосовує темброві можливості оркестру для посилення картинності? Висловте власні враження від музики.

Земля моїх батьків. Музика З. Яропуда, вірші В. Матвієнка (див. додаток 1).

Ольвія. Музика Б. Теніна, слова Г. Лопоткіна (див. додаток 1).

Домашнє завдання: опрацювати відповідний параграф підручника та виконати 2 варіант  .

Варіант 1. Створи ілюстрацію до пісні «Ольвія» у вигляді колажу із зображенням фрагментів античних споруд на тлі морського пейзажу (графітні олівці; кольоровий папір, різнофактурні матеріали).

Варіант 2. Створи рельєф в анімалістичному жанрі за мотивами скіфського «звіриного стилю». Спробуй передати рух тварини. Орієнтовні теми: «Кінь», «Лосеня», «Олень», «Грифон» (пластилін, фольга, покриття «металік» (наприклад, лак для нігтів золотистого або бронзового кольору)).

Мистецька скарбничка (запишіть в зошит)

Звіриний або тваринний стиль — назва стилю, поширеного в стародавньому мистецтві, зокрема скіфів; характеризується особливою манерою зображення тварин.

Інкрустація — вид декорування виробів і будинків (фасадів, інтер'єрів) способом врізування в поверхню візерунків із шматочків дерева, кераміки, перламутру.

Пектораль — нагрудна прикраса.


  • Самостійний пошук. Підготуйте інформацію про мистецтво скіфів, використовуючи додаткові джерела. Орієнтовні теми: «Українська колекція скіфського золотарства», «Одяг скіфів». Порівняйте одяг і прикраси скіфів з античним, також — з українським національним костюмом.

Віртуальна екскурсія. Завітайте на сайт музею історичних коштовностей України в Києві http://miku.org.ua/

Фотозвіт виконаної роботи чекаю у вайбер!!!!!
Гарного дня.

Мистецтво  8клас 12.09.22. Записуємо в зошит!!!
Тема: Мистецтво стародавнього Єгипту :музичне мистецтво.
Передивіться відеоурок!
                Практична робота(виконуйте в зошиті,можна на листку А4 та вклеяти в зошит)

Варіант 1. Намалюй пейзаж із пірамідами. За бажанням застосуй стафаж. Орієнтовні теми: «Караван у пустелі», «Сфінкс — охоронець пірамід» (графітні олівці, сангіна, фломастери; білий або тонований папір).

Варіант 2. Створи ескіз декорації для опери «Аїда». Використай зображення давньоєгипетських колон, храмів (графітні і кольорові олівці, фломастери).

Варіант 3.  створіть ескізи прикрас за єгипетськими мотивами. Орієнтовні теми: «Сонце — володар світу», «Таємничий скарабей», «Чарівний лотос» (кольорові олівці, фломастери).

За бажанням у вільний час виконайте за власними ескізами прикраси, застосовуючи бісер, намисто, ґудзики тощо.

Мистецька скарбничка

Капітель — верхня частина колони, на яку спирається балка.

Канон: в образотворчому мистецтві — художнє зображення за певними правилами; у музичному мистецтві — поліфонічний твір, у якому всі голоси виконують одну мелодію,

Чекаю фотозвіт у вайбер! Гарного дня!

Мистецтво  9клас 12.09.22. Записуємо в зошит!!!
Тема: Модерн в графіці та декоративному мистецтві.
Передивіться відеоурок!

Мистецька скарбничка

Авангард — (з фр. avant — попереду і grande — охорона), або авангардизм — узагальнена назва найрадикальніших явищ модернізму у світовому, насамперед європейському, мистецтві, що виникли на межі ХІХ-ХХ ст. По-різному виявився в образотворчому мистецтві, музиці, хореографії. Термін не має однозначного тлумачення.

Гротеск — надмірне перебільшення або применшення зображуваного.

Урбанізація — процес швидкого зростання старих і поява нових міст.

Модерн (з фр. moderne — новітній, сучасний) — стиль, який виявився переважно в архітектурі, образотворчому та декоративно-прикладному мистецтві наприкінці XIX — на початку XX ст. і поступово завершив своє існування з початком Першої світової війни; мав різні назви в різних країнах.

Модернізм (буквально — «осучаснений», від лат. modernus — сучасний) — сукупність пов’язаних між собою стилів і напрямів у мистецтві, що виникли наприкінці XIX — на початку XX ст. і набули особливого розвитку після Першої світової війни.

Полістилістика — (від грец. poly — багато і стиль) — зумисне поєднання в одному творі несумісних, або надзвичайно відмінних, різнорідних стилістичних елементів.

Дайте відповіді на запитання! (в зошит)

1. Назвіть універсальні риси стилю модерн.

2. Які школи модерну сформувалися в різних країнах, які назви вони отримали, які види мистецтва охоплювали?

Домашнє завдання : 

Опрацювати параграф 1.

Комментариев нет:

Отправить комментарий