Олексіївська загальноосвітня школа І-ІІ ступенів
“Акмеологічні аспекти розвитку особистості вчителя та учня в сучасних умовах”
Підготувала:
педагог-організатор
Писаренко О.С
Акмеологія (від гр. acme вершина) – це наука про здобутки людини у професійному та особистісному розвитку та є основою педагогіки успіху.
Акмеологія як інтегрована наука нової галузі знань людинознавства зумовила зародження нових акмеологічних напрямів, зокрема педагогічної та шкільної акмеології.
Акмеограма вчителя – документ, що відображає можливу індивідуальну траєкторію зростання вчителя до його професійної вершини, види професійної діяльності і якості особистості, що забезпечують поступальний розвиток професійне самовдосконалення спеціаліста, його просування до високих рівнів професіоналізму (за А.К. Марковою).
Акмеологічний критерій – це міра професіоналізму суб’єкта діяльності, продуктивності його
діяльності, міра особистісно-професійного розвитку.
Акме-мотивація – це спрямованість достатньо зрілої особистості на розв’язання акмеологічних задач психічного й професійного розвитку, а також на забезпечення його поступового характеру
Шкільна акмеологія — це наука про саморозвиток зростаючої людини як суб’єкта життєдіяльності в освітньому просторі школи.
Предметом шкільної акмеології є:
- соціально-зрілий випускник, готовий до самовизначення;
- взаємодія суб’єктів педагогічного процесу в цілісній системі освіти, саморозвиток суб’єктів педагогічного процесу засобами освітньої діяльності в школах нового типу, що забезпечують підвищений рівень освіти.
Акмеологічне шкільне середовище–простір школи та зв'язаного з нею соціуму, духовно формуючі впливи яких спрямовані на досягнення акмеологічно значимих результатів як учнями так і вчителями в умовах творчих пошуків та престижу самоудосконалення в зонах автентичного самовизначення.
Акмеологічний педагогічний аналіз–розгляд цілісного процессу і найвищих результатів навчальної діяльності учня та професійної вчителя крізь призми гіпотетичних вершинних досягнень, „вузлів” зв’язку різноманітних напрямів розвитку людини, сміливості творчого вирішення проблем, можливих інтегративних показників.
Акмеологічні педагогічні технології–це технології, які, з одного боку, спрямовані на саморозвиток учня згідно його задатків та внутрішньої інтенції в умовах варіативності освітніх програм, а, з другого боку, це технології, спрямовані на досягнення кожним учнем своїх можливих найвищих результатів за умови поєднання зусиль усіх фахівців, які здійснюють педагогічний супровід вихованців: практичних психологів, соціальних педагогів, валеологів, працівників шкільних бібліотек, класоводів, класних керівників, учителів-предметників.
Акмеологічна школа–це школа, едукаційний процес якої вибудовується
на засадах акмеологічної концепції, що базується на методологічному підґрунті, складовими якого виступають автентична педагогіка та синергетичні підходи до формування особистості учня.
Акмеологічна позиція вчителя та викладача–налаштування на конгруентність у стосунках з вихованцем, сприйняття його у світлі потенційних можливостей, готовність до здійснення педагогічного патронату підопічного на основі реалізації цих можливостей, пошук шляхів професійного удосконалення для виконання цих завдань.
Завдання шкільної акмеології:
- дослідження залежності між рівнями досягнутих результатів діяльності та способами розв’язання завдань, виявлення факторів, що забезпечують певний результат індивідуального розвитку вчителя та учня;
- моделювання педагогічних систем і стратегій для досягнення вершин індивідуальної, групової та колективної навчально-пізнавальної діяльності учнів і професійної діяльності вчителів, їхньої творчості;
- дослідження розвитку людини на всіх рівнях навчання в школі.
Педагогічна акмелогія - є новий і перспективний напрямів гуманітарних наук, який інтегрує знання про людину на етапі досягнення нею успіху в навчально-виховній діяльності (самоосвіті)
Складові концепції педагогічної акмеології, педагогіки успіху:
- принцип потенційної реалізації людини;
- акмеологічної концепції індивідуальності;
- акмеологічної концепції педагогічної майстерності;
- акмеологічної концепції здоров’я.
Шлях до успіху
Будьте готові підніматись з вершини на вершину. Постійно нагадуйте собі, що „життя –це процес, де роблять два кроки вперед і крок назад”. Спокійно, впевнено і без зайвих емоцій ставтеся до короткочасних коливань розміру вашого стану. Коли у вас є ясна мета і плани, над виконанням яких ви працюєте щодня,то загальна лінія розвитку вашого життя буде мати з роками тенденцію просування лише вперед і вгору.
Висновок.
Інтенсивно розвиваючись останнім часом у взаємодії з теорією управління,педагогікою і психологією акмеологія суттєво змінює акценти у сфері професійної підготовки фахівця і управління навчально-виховним процесом у школі. При акмеологічному підході домінує проблематика розвитку творчих здібностей, особистісних якостей, що сприяють реалізації індивідуальних якостей кожної дитини. Незважаючи на недостатню розробленість методологічного та понятійного апарату акмеології, акмеологічні принципи, що стали складовою частиною навчально-виховного процесу та управління школою, дозволяють запропонувати всім суб*єктам освіти нову модель взаємодії і кінцевого результату діяльності школяра. Проблему якості освіти, що стала настільки популярною протягом останніх кількох років, можна вирішити з використанням акме-технологій, з вивченням теорії та апробацією акмеологічних принципів. Отже, акмеологічний підхід в освіті- це переорієнтація від людини як об*єкта освіти (пасивного сприймача інформації) до суб*єкта освіти, здатного до самопізнання, саморозвитку, самовдосконання і самореалізації, що сприяє професійному зростанню та реалізації ключової ідеї розвитку сучасної загальноосвітньої і вищої школи - підвищенню якості освіти!
Комментариев нет:
Отправить комментарий